Selecteer een pagina

Lees hier de veelgestelde vragen

Om de veiligheid van de bezoekers en vrijwilligers te garanderen, ziet het festival er dit jaar anders uit en heeft het ook een andere naam. Ondanks deze aangepaste opzet doet ons team er alles aan een zo sfeervol mogelijk evenement te realiseren. Zo hebben we als uniek ‘decorstuk’ de oude veerpont Het Zwarte Zwaantje in de prachtige omgeving van het Wantij, Leefwerf de Biesbosch en Villa Augustus.

 

Help, ik heb problemen met mijn kaarten! Wat nu?

Allereerst te gek dat je erbij bent! De bevestigingsmail is verstuurd door onze ticketingpartner Paylogic. Je kunt evt. in je inbox zoeken op ‘Paylogic’ om de kaarten terug te zoeken. Soms komen ze in de Spamfolder terecht, check daarom ook je Spambox.
Bij het kopen van je kaarten heb je een persoonlijk account aangemaakt in Paylogic. Hier kun je je aankoop ook altijd terugvinden. Je kunt op dit account inloggen via deze link. Mocht dit niet lukken (wachtwoord kwijt bijvoorbeeld), dan kun je contact opnemen met de servicedesk van Paylogic. Zij kunnen je verder helpen m.b.t. jouw Paylogic account en wachtwoord en het (opnieuw) opsturen van de kaarten.

Ik wil mijn ticket(s) retourneren
Wij nemen geen tickets retour. Je kunt wel je tickets te koop aanbieden op officiële websites zoals ticketswap.nl
Als je je ticket verkocht hebt, personaliseer ze dan eerst. Via https://www.backtotherivers.nl/ticket-swap/
kan je na de verkoop je naam veranderen. De kosten voor de transacties zijn voor jezelf.
Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten voor “Back to the Rivers” zijn alleen te koop via onze officiële website en te betalen via IDeal. Koop nooit kaarten via andere kanalen!

Geld terug bij lockdown?

Je krijgt je geld volledig retour bij een regionale of nationale lockdown.

Met hoeveel personen kan ik Back to the Rivers bezoeken?

Het is mogelijk om een ticket voor 1, 2 of 4 personen te kopen. Bij een 4-persoons ticket dienen alle personen uit hetzelfde huishouden te komen.

Kan ik zelf een plaats uitkiezen?

Je plek wordt aangewezen door een van onze medewerkers na binnenkomst. Het is dus helaas niet mogelijk je eigen plekje te zoeken zolang er wettelijk verplichte placering is. 

Je hoeft niet extra vroeg te komen voor een goede plek?

Kom op een willekeurig tijdstip tijdens de inloop periode. Kom op tijd want de show start op tijd en tijdens de inloop is er al vertier. 

Waarom moet ik mijn kaart personaliseren?

Enerzijds vanwege de mogelijk zwarthandel, daarnaast biedt het, net als bij restaurants, ook de mogelijkheid om alle bezoekers makkelijk te bereiken als zich veranderingen door de Covid-19 maatregelen voordoen. Voor het personaliseren zijn de volgende gegevens per persoon nodig: voornaam, achternaam, e-mailadres, geslacht en geboortedatum. Gebruik altijd de naam die op het identiteitsbewijs staat. Bij twijfel kan bij de ingang om je identiteitsbewijs gevraagd worden.

Hoe werkt het personaliseren van mijn kaarten?

Personaliseren
Na het kopen van jouw kaarten zul je een bevestigingsmail ontvangen met daarin een overzicht van de bestelling, minimaal 24 uur voor het evenement ontvang je een e-mail met het verzoek om je kaarten te personaliseren. Als je dit hebt gedaan, krijg je de toegangskaarten toegestuurd. In de bevestigingsmail vind je alle informatie over het personalisatie proces.

Voor elk kaartje moet je persoonlijke informatie invullen, zoals voor- en achternaam en het e-mailadres van degene die het evenement zal betreden.  Ben je ervan bewust dat deze informatie uniek moet zijn voor ieder kaartje. Vul om deze reden de naam gelijk aan de naam op een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart).

Na het invullen van deze informatie zul je een e-mail ontvangen met jouw gepersonaliseerde kaarten. Als je de kaarten niet binnen 24 uur ontvangen hebt, neem dan contact op met de klantenservice van PayLogic: Customer Service Paylogic.

Waarom ontvang ik mijn ticket niet direct?

Vanaf week 26 ontvangt iedereen zijn ticket. Wel is er nog een verplichte gezondheidscheck 4 uur voor aanvang van het event.

Moet ik een identiteitsbewijs meenemen naar het evenement?

Ja, je bent wettelijk verplicht om je te kunnen identificeren. Voor het betreden van een evenement kan de beveiliging vragen om een identiteitsbewijs, zodat gecontroleerd kan worden of de naam overeenkomt met het gepersonaliseerde kaart. Houd er rekening mee dat een kopie van het identiteitsbewijs ongeldig is. De toegang tot het evenement kan geweigerd worden in het geval er een andere naam op het kaart staat. De waarde van het kaart zal dan niet terugbetaald worden.

Ik ben vergeten mijn kaarten te personaliseren, wat kan ik doen?

De personalisatie periode loopt door tijdens het evenement. Zoek in je mailbox op het onderwerp: ‘Belangrijk! Additionele informatie is benodigd voor uw bestelling’, de naam van het evenement of ‘Paylogic’. Middels deze e-mail is het mogelijk om je kaarten alsnog te personaliseren. Je ontvangt je kaarten direct in je mail zodra je ze hebt gepersonaliseerd. Indien je na enkele minuten nog geen kaarten hebt ontvangen, neem dan contact op met de Paylogic Customer Service. Het kan zijn dat de mail met kaarten in je spamfolder zit. Controleer deze dus.

Ik heb toegangskaarten over. Kan ik deze nog retourneren?

Nee, we nemen helaas geen kaarten retour.

Ik moet de naam op het kaartje veranderen, wat kan ik doen?

Het is mogelijk om de naam dat op het kaartje staat te veranderen (omdat je iemand anders wil uitnodigen voor het evenement). Houd er rekening mee dat er per naamswijziging een fee van €1,50 gevraagd wordt door Paylogic. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert.

Naamswijzigingen kunnen gedaan worden via de Paylogic Ticket transfer. Klik hier om de naam op je ticket te wijzigen.

Wat gebeurt er als de Covid-maatregelen worden aangescherpt?

Belangrijk om te weten, je krijgt je geld volledig retour bij een regionale of nationale lockdown. Je krijgt je geld niet retour als er een sneltest wordt ingevoerd.

De evt kosten van een door de overheid verplicht gestelde sneltest zijn niet inbegerepen bij de ticket prijs.

Moet ik mij laten testen voordat ik naar binnen mag?

Nee, dit hoeft niet. Mag uiteraard wel.

Wat als ik positief getest ben?

Dan kunnen we je helaas geen toegang tot het festival verlenen. Je kan je ticket overdragen aan iemand anders via: https://www.backtotherivers.nl/ticket-swap/

Wat is de minimumleeftijd voor Back to the Rivers?

Alle leeftijden zijn welkom, onder de 15 jaar is de begeleiding van een volwassene verplicht.

Is het voor rolstoelgebruikers en mindervaliden mogelijk om Back to the Rivers te bezoeken?

Natuurlijk is iedereen welkom! Er zijn speciale tickets voor Mindervaliden en Rolstoelgebruikers.

Hoe kom ik er?

We adviseren je om lopend, fietsend of met het OV te komen. Er is een fietsenstalling in de parkeergarage Energiehuis. Deze is gratis en bewaakt, dagelijks geopend van 0.700 – 01.30. Na 01.30 kun je je bij de rolpoort melden, waar een intercom is geplaatst.

Kom je met de bus? Neem dan de StadsBuzz 10 en stap uit bij Bushalte P – Energiehuis.

Kom je toch met de auto?  Parkeren kan in de Energiehuisgarage. Via Google maps kun je de route vinden, Energieplein, Dordrecht.

Kan ik met de boot komen?

Nee, het is niet toegestaan met eigen boot te komen. Helaas kunnen we dit niet covid-proof organiseren. Er geldt zodoende een vaar- en afmeer verbod bij de Kinepolis en de kades rondom het evenemententerrein.

Het is wel mogelijk om binnenkort een boot ticket te kopen. Klik hier voor de voorregistratie 

Hoe laat start het?

Kijk op je kaartje voor de showtijd. De deur opent 45 minuten voor de show met een inloop programma. Kom op tijd de show start op tijd.

Hoe laat sluit de deur?

Uiterlijk een half uur na de show dient iedereen het terrein verlaten te hebben. De bar sluit einde show.

Kan ik ook wat te eten en drinken kopen?

Zeker! Eten en drinken wordt verzorgd door onze Horeca partners en zij zullen zorgen voor een uitgebreid aanbod aan drankjes en maaltijden. Eten is vooraf al te bestellen via deze site onder het kopje ‘voorpret’. Ook tijdens het concert kun je eten en drinken bestellen via een QR-code. Scan deze met de camera van je telefoon, bestel je eten en drinken en betaal. Je hoeft hiervoor geen app te downloaden. Betalen met cash is niet mogelijk. Tip: installeer internet bankieren op je telefoon.

Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

Het is niet toegestaan zelf eten en drinken mee te nemen. Hier wordt op gecontroleerd bij de toegang.

Wat is de ondergrond van het festivalterrein?

Het grootste gedeelte is beton/steen en goed begaanbaar.

Wat als het regent?

De tribunes en loges zijn allen zonder overkapping. We raden bij (voorspelde) regen wel aan om een regenjas en paraplu mee te nemen.

Zitkussentje?

Anders dan je gewend bent, is Back to the Rivers een zittende belevenis. Wil je extra comfortabel zitten? Dan mag je een klein kussentje meenemen.

Waar is het?

Onze mooie en bijzondere locatie is gelegen aan de Wantijkade, rechts van het Energiehuis en Kinepolis, Dordrecht.

Samen naar binnen komen?

Omdat de e-tickets per gezin/bubble worden verkocht, is het niet mogelijk om los van elkaar naar binnen te komen. Je dient dus echt samen te melden bij de entree.

Waar kan ik parkeren?

Betaald parkeren is mogelijk in parkeergarage Energiehuis. Maar wij adviseren met de fiets of met de buzz te komen. Er zijn voldoende fietsenstallingen.

Persaanvraag?

Accreditatie-aanvragen en persinfo kan opgevraagd worden via liselotte@bigrivers.nl Let op ivm Covid-19 is er zeer beperkt ruimte voor een pers accreditatie. Zonder deze accreditatie kunnen we  geen toegang geven aan pers.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

De Algemene Voorwaarden lees je HIER

Huisregels Dordtse Feesten Energiekade - Water Theater

De huisregels lees je HIER

Privacyreglement Stichting Big Rivers

De privacyreglement lees je HIER